2 november 2022

D(igitization)-day voor Rogiers

De voorbije weken is er bij Rogiers flink wat bewogen, want sinds 2 november draait onze firma op een volledig nieuw softwarepakket. Aangezien deze omschakeling niet alleen op onze werking een aanzienlijke impact heeft maar ook op onze contacten met u als klant, geven we graag een woordje uitleg.

Een nieuwe centrale databank

Net als vroeger beschikken we over een centrale databank waarin wij alle klant-, wagen- en onderdeelgegevens bewaren en met elkaar linken. Hiermee kunnen wij alle activiteiten zoals verkoop van wagens, werkplaatsafspraken en verkoop van onderdelen beheren. Dankzij de overstap naar I'Car DMS van Imaweb kunnen we nu nog meer data op een veilige en overzichtelijke manier opslaan en raadplegen. Voor u als klant betekent dit dat we u nóg beter de persoonlijke service kunnen bieden waarvoor Rogiers staat, door een vereenvoudiging van onze processen en administratie.

Digitalisering voor een vlotte en transparante communicatie

I'Car DMS heeft als bijkomend voordeel dat er een directe koppeling is met de toepassing Mobo van AutoDialog, waarmee we tevens van start zijn gegaan. Met Mobo zijn we erin geslaagd het hele proces van onze werkplaats en ook de werkorders zelf te gaan digitaliseren. De voordelen hiervan zijn legio: zowel ons personeel als onze klanten sparen tijd uit, dossiers zijn gemakkelijker te beveiligen en dan is er uiteraard nog de ecologische meerwaarde. Maar voor u concreet zal de grootste verandering voelbaar zijn in de transparante communicatie:

  • U kunt te allen tijde uw persoonlijke pagina raadplegen, waarin u inzicht in de werkprocessen krijgt en desgewenst in dialoog kan treden met één van onze medewerkers via een speciale chatfunctie.
  • Wij voeren pas (bijkomende) werken uit na uw digitale toestemming.
  • U ontvangt steeds duidelijke berichten via e-mail en/of sms wanneer uw dossier geüpdatet wordt.
  • U heeft de mogelijkheid om reeds vóór ophaling van de wagen online te betalen en zo geen kostbare tijd meer te verspillen aan onze receptie.
  • Na afloop van de werken ontvangt u automatisch een compacte tevredenheidsenquête die het mogelijk maakt onze service nog te verbeteren.

Handig om te weten ...

Momenteel worden onze medewerkers intensief opgeleid om optimaal gebruik te maken van de nieuwe systemen. Daar men geen omelet kan bakken zonder eieren te breken, hopen wij alvast te kunnen rekenen op uw begrip en geduld. Het zou immers zomaar kunnen dat u in het begin wat langer zal moeten wachten of dat er zich technische problemen voordoen. Het spreekt evenwel voor zich dat wij alles in het werk stellen om eventuele vertragingen tot een absoluut minimum te beperken.


 

Waar bent u naar op zoek?