De nieuwe C-Klasse Break - Zo inspirerend kan de comfortzone zijn.

Exterieurdesign: profiel met bijzonder lichtspel.

Van opzij gezien creëren de fraai vormgegeven vlakken een uniek lichtspel. De lijnen zijn daarentegen door de designers tot een minimum gereduceerd, waardoor de zogenoemde catwalk-lijn of schouderlijn nog meer geaccentueerd wordt. Bij de Break zorgt de progressieve daklijn in combinatie met de schuin aflopende achterruit voor een sportieve touch, zonder functionele beperkingen. Andere kenmerken die voor de sportieve, soevereine uitstraling zorgen, zijn de grote spoorbreedte en de strak op de wielkastranden aansluitende wielen met moderne velgdesigns in de maten 17 tot 19 inch.

Het interieurdesign: sportieve accenten dankzij de oriëntatie op de bestuurder.

Het dashboard is verdeeld in een boven- en een ondergedeelte: een vleugelprofiel met nieuwe, afgevlakte ronde luchtuitstroomopeningen die doen denken aan de schoepen van vliegtuigmotoren, en een groot sierpaneel. Deze laatste vloeit naadloos over van de middenconsole naar het dashboard. De toenemende mate van digitalisering is ook duidelijk te zien in het centrale display: de voertuigfuncties kunnen worden bediend via het hoogwaardige touchscreen. Het staande formaat biedt aanzienlijke voordelen, vooral voor navigatie. Het touchscreen lijkt net als het sierdeel boven het dashboard te zweven.

Plug-in hybrids met een elektrische actieradius van circa 100 km.

De vierde generatie plug-in hybrids zal snel na de introductie volgen. Qua elektrificatie zet deze nieuwe generatie een grote stap vooruit, terwijl dezelfde basismotoren worden gebruikt. Met een elektrisch vermogen van 95 kW/(129 pk) en een volledig elektrische actieradius van circa 100 km (WLTP) zal de C-Klasse als plug-in hybrid in veel gevallen en op veel dagen volledig elektrisch kunnen rijden zonder de verbrandingsmotor te hoeven gebruiken. Het betreft hier de ultramoderne 2 liter-variant van de M 254 viercilindermotor met een vermogen van 150 kW. Met een systeemvermogen van 230 kW (313 pk) en een systeemkoppel van 550 Nm is het totaalpakket niet alleen zeer efficiënt, maar ook uitgesproken sportief.

Nieuwste generatie MBUX: intuïtief te bedienen en zelflerend.

Net als de nieuwe S-Klasse is de nieuwe C-Klasse uitgerust met de tweede generatie MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Het interieur van de auto wordt nog digitaler en intelligenter, want zowel de hardware als de software hebben een grote sprong gemaakt: de scherpe beelden op de lcd-displays maken het eenvoudig om voertuig- en comfortfuncties te bedienen.Het bestuurdersdisplay en het centrale scherm bieden een holistische, esthetische ervaring. De informatie wordt op een overzichtelijke manier gepresenteerd. Mercedes-Benz heeft voor de S-Klasse een nieuwe display-esthetiek ontwikkeld, die nu systematisch als basis voor andere modellen wordt gebruikt.

Video

Testrit Download de brochure Download de prijslijst Configureren

Bij welke vestiging wenst u een testrit te doen?

 

 

Waar bent u naar op zoek?