Functioneel, intelligent en een dynamische look: de nieuwe E-Klasse Break

Exterieurdesign: sportief en stijlvol.

Net als de Berline zet de Break niet alleen de lange modelhistorie van de klassieke E-Klasse voort, maar slaat hij met zijn nieuwe design ook een brug naar de avantgardistische trendsetters van Mercedes elektrische auto's. Evenwichtige proporties maken deel uit van het uiterlijk van een traditionele Break. Ze worden gedefinieerd door de korte overhang voor, de lange motorkap met powerdomes, de langere wielbasis en de evenwichtige overhang achter.
Met zijn opvallend vormgegeven flanken onderscheidt de Break zich duidelijk van de concurrentie. De twee karakterlijnen die we kennen van de Berline dragen bij aan een krachtig gestrekte carrosserie en geven de Break een sportieve en stijlvolle uitstraling. De verfijnde, driedimensionale en tot in het kleinste detail geoptimaliseerde oppervlakteafwerking straalt elegantie uit.

MBUX Superscreen als highlight in het interieurdesign

Het dashboard speelt een belangrijke rol in de digitale beleving in het interieur. Als de E-Klasse Break is uitgerust met het optionele voorpassagiersdisplay, strekt het grote glazen oppervlak van het MBUX Superscreen zich uit tot het centrale display. Het bestuurdersdisplay is optisch daarvan losgekoppeld en bevindt zich in het blikveld van de bestuurder. De modellen zonder voorpassagiersdisplay hebben een groot sierdeel dat doorloopt tot in het midden. Visueel los daarvan lijkt het centrale display te zweven boven het holle oppervlak van dit sierdeel.

Een Plug-in Hybrid is direct leverbaar bij de introductie

Al bij de introductie is met de E 300 e (gewogen brandstofverbruik gecombineerd (WLTP): 0,9-0,6 l/100 km, gewogen CO₂-emissie gecombineerd (WLTP): 20-13 g/km, gewogen energieverbruik gecombineerd (WLTP): 21,4-19,1 kWh/100 km) ook een plug-in hybrid beschikbaar: Met een elektrisch vermogen van 95 kW (129 pk) en een volledig elektrische actieradius van meer dan 100 km (WLTP) kan dit model in veel gevallen en op veel dagen volledig elektrisch rijden, zonder inschakeling van de benzinemotor. Meer plug-in hybrids met dieselmotoren zullen volgen.

Luchtgeveerde achteras standaard, AIRMATIC optioneel leverbaar

Het soepele rijgedrag van de nieuwe E-Klasse Break is grotendeels te danken aan de nauwkeurige geleiding van de voorwielen door vier draagarmen per wiel. Bij de achteras zorgt een geoptimaliseerde onafhankelijke multilink achterwielophanging met vijf draagarmen voor een uitstekende wielgeleiding en een al even indrukwekkende rechtuitstabiliteit. Bij beide assen zijn de veren en dempers gecombineerd in een enkele veerpoot en zijn ze niet betrokken bij de wielgeleiding, waardoor de vering met een navenante gevoeligheid reageert. Het subframe voor en de asdrager achter zorgen ervoor dat de ophanging en de carrosserie worden ontkoppeld, wat de overdracht van trillingen en geluid tegengaat. De mild hybrids zijn standaard uitgerust met het AGILITY CONTROL-onderstel met stalen vere, selectief dempingssysteem en luchtgeveerde achteras.

Download de brochure Download de prijslijst Configureren

Bij welke vestiging wenst u een testrit te doen?

 

 

Waar bent u naar op zoek?